KRISTI HIMMELFÄRD

Vi hade en fullspäckad dag igår. Först åkte vi till Svea Sten och tittade på marksten och mursystem. Vi hade redan bestämt vilka vi skulle ha men ville ta en extra titt på dem. Och ja...det blir väldigt snyggt, men det är fan inte billigt på nåt sätt.
Men nåt i den här stilen kommer det att se ut:


Efteråt åkte vi och hämtade upp farmor och åkte till Gröna Lund. Rebecca älskade det och det gjorde även Natalie, bitvis. Eftersom hon är helt galen och bara springer i väg ville jag ha henne i vagnen mestadels och då blev hon såklart sur. Men i en folkmassa på 10.000 pers vill man inte gärna tappa bort henne.
Även hon fick åka karusell. Såna djur som bara går runt runt. Becca däremot åkte det mesta. Spöktåget, virvelvind, bläckfisken mm. Och sen tror jag vi stannade vid varenda spel/lottstånd.
Rebecca vann 1:a pris på en skjuttävling då hon hade en väldans tur att träffa två poängtavlor med en boll :) Så nu är vi några gosedjur rikare. Vi vann även choklad i massor. En sån stor 2000 g marabou.

Det blev en lång dag och vi var inte hemma förrän efter kl. 20. När barnen var i säng åkte Jonathan upp och köpte sushi. MUMS!
Sen kollade vi (läs han för jag somnade direkt) på en film. Och i vanlig ordning vaknade Natalie före tuppen i morse. Klockan hann inte ens slå 06. Jag är trött som en zombie just nu men tänker lägga mig en stund då Jonathan klivit upp.
Barnen är hostiga och snoriga men inte direkt sjuka så idag blir det en lugn dag. Det ser ut att bli regn snart så mina planer att måla sprack. Har en liten bit kvar och vill så gärna bli klar med det innan jag börjar jobba på torsdag. Det jobbiga är att jag måste ner med hängrännan som är hur lång som helst.


Vi började med en "bebiskarusell"...

Här fick de sitta en stund, men tyvärr gick den sönder så de fick aldrig åka.

Spöktåget.

Jonathan i kärlekstunneln med de små.

Jonathan vann en bollidrake till Leah.

Och lilla Mio Delano vaknade så jag fick hålla :)

En trött Leah tyckte det var sådär med karusellen.

Och farmor lyckades komma undan kameran. Fast det var ju hon som fotade hela dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0